Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Sabtu, 21 Mac 2009

Plastine dalam kenangan..

Sungguh kesian melihat nasib penduduk Palestine. Malang sungguh atas penderitaan dan sengsara yang mereka tanggung terutamana kanak-kanak, golongan wanita dan warga tua. Entah apakah hikmah di sebalik bencana yang ditakdirkan oleh Allah, Tuhan Yang Maha Mengetahui terhadap Bangsa Palestine.

Mengikut pembacaan saya, Sejarah awal Negara Palestine majoriti penduduknya adalah orang Arab dan beragama Islam. Pada awalnya Bangsa Palestine telah memberi ruang dan tempat kediaman dan perkampungan serta perlindungan terhadap pendatang Bangsa Yahudi.

Pada awalnya Bangsa Yahudi majoriti tinggal di Benua Eropah. Sejarah telah menceritakan Bangsa Yahudi terpaksa lari dari Benua Eropah. Bangsa Yahudi dipaksa lari bertempiaran dan merempat sebab mereka diburu dan dibunuh oleh Bangsa Eropah.

Bangsa Eropah tidak menerima Bangsa Yahudi. Bangsa Eropah tahu dan faham asal usul Bangsa Yahudi. Sejarah membuktikan Hitler/Nazi adalah musuh utama Bangsa Yahudi. Hampir 6 Juta Bangsa Yahudi mati dibunuh oleh Bangsa Eropah.

Sebelum tahun 1948 Bangsa Palestine hidup dalam aman damai bersama-sama Bangsa Yahudi di Negara Palestine. Tetapi selepas tahun 1948 Bangsa Yahudi mengambil kesempatan atas kebaikan dan pertolongan Bangsa Palestine. Dengan pertolongan Amerika Bangsa Yahudi Berjaya mewujudkan sebuah Negara di Negara Palestine.

Negara Israel diwujudkan didalam sebuah Negara Palestine. Negara Palestine dilucutkan hak sebagai sebuah Negara sebaliknya pengiktirafan diberi kepada Negara haram Israel. Selepas tahun 1948 Negara Yahudi ini telah menunjukkan kuasa di timur tengah. Tahun 1969 Negara Haram ini telah mengisytiharkan perang dengan Negara-negara Arab. Pada masa yang sama Bangsa Palestine ditindas dan terus ditindas hinggalah ke hari ini.

Sebagai kesimpulan dan sebagai pandangan peribadi saya, adalah tidak mustahil apa yang berlaku di Negara Palestine dan Bangsa Palestine itu akan berlaku di Malaysia nanti. Dunia sekarang dalam kehancuran, saya yakin dengan janji-janji Allah..

" Ya Allah, Engkau selamatkanlah hambaMu yang tak berdoa ini. Engkau kuatkanlah semangat kami seperti mana Engkau kuatkan semangat para pejuang-pejuang agamaMu, semoga Kami dalam hamba-hambaMu yang soleh dan solehah "

Tiada ulasan: